סוגי כלבים קטנים לאימוץ

תוכן עניינים

סקירה הומוריסטית ומכשכשת בזנב מתעמקת בעולם של כלבים קטנים שמוכנים לאימוץ. נחקור את האישיות המענגת ולפעמים המפתיעה של גזעי כלבים קטנים שונים, תוך כדי דחיפה בעצם המצחיקה שלך. צפו לצחוקים, לנביחות ולהרבה עיניים של כלבלב.

1. 'מותק, כיווצתי את הכלבים!' – גזעי הצעצועים הקטנים

אם אי פעם תהיתם איך זה יהיה לקבל גור בגודל כיס, אל תחפשו רחוק יותר מגזעי הצעצועים הזעירים. היצורים הקטנים והמקסימים האלה הם כמו הגרסה הכלבית של "מותק, אני כיווץ את הילדים!" הם כל כך קטנים שאתה עלול לטעות בהם בתור צעצוע מפואר. זה כמו שיש לך בן לוויה קבוע שמתאים לכף היד שלך.

אבל אל תתנו לגודל שלהם להטעות אתכם, לכלביים האלה בגודל חצי ליטר יש אישיות גדולה מהחיים. הם נלהבים, חסרי פחד ומלאי אנרגיה. הם אולי קטנטנים, אבל יש להם לבבות ענקיים וכמות אינסופית של אהבה לתת. הם הבחירה המושלמת למי שרוצה כלב שיכול להתאים לחללים קטנים, כמו דירות או אפילו תיקים.

הגודל הקטן שלהם גם אומר שהם דורשים פחות פעילות גופנית בהשוואה לגזעים גדולים יותר. הליכה קצרה או משחק אחזור מהיר מספיקים בדרך כלל כדי להשאיר אותם מאושרים ומרוצים. הם חיות המחמד האולטימטיביות עם תחזוקה נמוכה, אידיאליות עבור אנשים עסוקים או אלה המעדיפים אורח חיים רגוע יותר.

דבר אחד שיש לשים לב לפלאים הזעירים האלה הוא שהם יכולים להיות מעט שבירים. יש לטפל בהם בזהירות, מכיוון שהם רגישים יותר לפציעות. זה כמו שיש פסלון חרסינה עדין שדורש מגע עדין. לכן, אם יש לך ילדים צעירים או חיות מחמד סוערות, חשוב לפקח על האינטראקציות שלהם כדי למנוע תאונות כלשהן.

1. תמונה של פומרניאן קטנטן לצד סרגל בגודל סטנדרטי לקנה מידה
1. פומרניאן קטנטן לצד סרגל בגודל סטנדרטי לקנה מידה

2. 'מי מהן היא הפוחלץ?' – הגזעים הפלופיים

אם אתה חובב דברים רכים, אז הגזעים הפלופיים בטוח יגנבו לך את הלב. הכלבים האלה הם כל כך רכים ומתלטפים עד כדי כך שאתה עלול למצוא את עצמך שואל אם הם בעצם חיות פרווה אמיתיות או סתם חיות. הפרווה שלהם כל כך רכה וקטיפה, שזה כמו להתכרבל עם ענן.

אחד הדברים הטובים ביותר בגזעים הרכים האלה הוא שהם מגיעים במגוון גדלים וצבעים, כך שאתה יכול לבחור את זה שמתאים להעדפות האסתטיות שלך. מהפומרניאן המלכותי עם הרעמה המפוארת שלו ועד ה-Bichon Frize המקסים עם המראה דמוי הצמר גפן שלו, יש גזע רך לכל חובב כלבים.

אבל היו מוכנים לכמה פגישות טיפוח רציניות. עם כל הפרווה המהממת הזו באה אחריות גדולה. צחצוח רגיל הוא חובה כדי למנוע היווצרות מחצלות וסבך. ובואו לא נשכח את הטיולים המזדמנים האלה לסופר כדי לשמור על מראה המעיל שלהם בתולי. זה כמו שיש לך מעצב פרווה משלך בחיוג מהיר.

למרות התחזוקה הכרוכה, הגזעים הרכים שווים כל רגע מלא פרווה. המראה הרך שלהם מוסיף מנה נוספת של חמוד לאישיות המקסימה שלהם. הם ידועים באופיים הידידותי והחיבה, מה שהופך אותם לבני לוויה נהדרים עבור משפחות ויחידים כאחד.

3. 'קטן אבל אדיר!' – הגזעים האנרגטיים

אל תתנו לגודלם הקטן להטעות אתכם, כי הגזעים האנרגטיים עמוסים בשפע של אנרגיה והתלהבות. תחנות הכוח האלה בגודל חצי ליטר הן כמו כדורי אנרגיה קטנים, תמיד מוכנים לשחק ולחקור. יש להם שמחת חיים שיכולה להיות מדבקת, והם ישאירו אותך על קצות האצבעות מהבוקר עד הלילה.

אחד הדברים הגדולים בגזעים האנרגטיים האלה הוא שהם תמיד מוכנים להרפתקה. בין אם זה משחק אחזור בפארק או טיול בהרים, הם תמיד דוחים ללכת. האנרגיה חסרת הגבולות שלהם תואמת רק לסקרנותם, והם ילוו אתכם בשמחה בכל בריחה חיצונית.

אבל היו מוכנים לכמה שגרות אימונים רציניות. כלבים אלה משגשגים בפעילות גופנית, והליכה קצרה מסביב לבלוק פשוט לא תגרום לו. הם זקוקים לפעילות גופנית יומיומית כדי לשרוף את כל האנרגיה הזו, אז היו מוכנים לטיולים ארוכים, ריצות ומפגשי משחק. ואל תשכח גם את הגירוי המנטלי – הגורים הקטנים והחכמים האלה זקוקים לשפע של משחקי מוח כדי לבדר אותם.

למרות רמות האנרגיה הגבוהות שלהם, גזעים אלו ידועים גם באופי החיבה שלהם. הם לא אוהבים יותר מאשר להתכרבל עם בני האדם האהובים עליהם אחרי יום ארוך של משחק. הגודל הקטן שלהם הופך אותם לכלבי ברכיים מושלמים, והם יתכרבלו בשמחה לידך לנודניק נעים.

3. תמונה של ג'ק ראסל טרייר אנרגטי באמצע קפיצה
3. ג'ק ראסל טרייר אנרגטי באמצע קפיצה

4. 'מי נתן לכלבים לצאת?' – הגזעים הווקאליים

אם אתה מחפש בן לוויה פרוותי שיפרסם את נוכחותם, אז הגזעים הקוליים הם אלה בשבילך. לכלבים האלה יש כישרון לבטא את עצמם דרך טווח הקול המרשים שלהם, והם לא מפחדים לתת לעולם לדעת איך הם מרגישים. מנביחות ועד יללות ועד יאפס, הכל מכוסה.

לחיות עם זן ווקאלי זה כמו שיש לך מקהלה בעלת ארבע רגליים משלך. הם ירצו אותך בנביחות המתנגנות שלהם כשהפעמון יצלצל, כשהם יבחינו בסנאי בחצר האחורית, או פשוט כשהם נרגשים לראות אותך. יש להם קול נושא, אז אל תתפלאו אם השכנים שלכם יכירו היטב את הכישרונות הקוליים של חברכם הפרוותי.

בעוד שנביחות קבועות שלהם עשויות להיות קצת מכריעות לפעמים, חשוב לזכור שהכלבים האלה רק מביעים את עצמם. הם לא רועשים לשם כך – יש להם באמת מה לומר. בין אם זו אזהרה, בקשה לתשומת לב או סתם התרגשות טהורה, הקול שלהם הוא הדרך שלהם לתקשר עם העולם הסובב אותם.

ראוי גם לציין שגזעים קוליים אלה יכולים להיות די מגנים. יש להם תחושת נאמנות חזקה והם ינבחו כדי להתריע על כל איומים או פולשים פוטנציאליים. אז, במובן מסוים, האופי הקולי שלהם יכול למעשה להיות תכונה חיובית בכל הנוגע לשמירה על בטיחותך.

אבל היו מוכנים לקצת אימון וסבלנות. ללמד זן ווקאלי לנבוח לפי פקודה ולהיות שקט כשצריך יכול לקחת קצת זמן ומאמץ עקבי. עם זאת, עם הכשרה והבנה מתאימים, אתה יכול ליצור איזון בין האופי האקספרסיבי שלהם לבין הצורך בשקט ושלווה.

5. 'את בטוחה שזה לא חתול?' – הגזעים הלא נשירים

אם נמאס לך למצוא כל הזמן שיער כלבים על כל הבגדים והרהיטים שלך, אז הגזעים שאינם נושרים נמצאים כאן כדי להציל את היום. לכלבים אלו תכונה ייחודית המייחדת אותם ממקביליהם הנושרים – הם אינם משאירים שובל של פרווה בעקבותיהם. זה כמעט כמו שיש לך חתול, אבל עם כל האהבה והנאמנות של כלב.

אחד היתרונות העיקריים של גזעים שאינם נושרים הוא שהם היפואלרגנים. המשמעות היא שאנשים עם אלרגיות או רגישות לקשקשים של חיות מחמד עדיין יכולים ליהנות מחברתו של חבר פרוותי מבלי לסבול מהתעטשות מתמדת או מגרדת בעיניים. המעילים הנמוכים שלהם לוכדים את הקשקשים ומונעים ממנו לצוף באוויר.

דבר נהדר נוסף לגבי גזעים שאינם נושרים הוא שהם דורשים פחות תחזוקה כשמדובר בטיפוח. מכיוון שהם לא נושרים כל כך, לא תמצאו את עצמכם כל הזמן שואבים או מברישים פרווה מהבגדים שלכם. עם זאת, חשוב לציין כי אי נשירה אינו אומר שאין נשירה כלל. גזעים אלה עדיין מאבדים מעט שיער, אך בכמויות קטנות יותר ובתדירות נמוכה יותר.

גזעים שאינם נשירים מגיעים במגוון גדלים ואישיות, כך שתוכל למצוא אחד שמתאים לאורח החיים שלך. מהפודל האלגנטי והמלכותי ועד ה-Bichon Frise השובב והיוצא, יש גזע לא נושר לכולם. רק זכור שהמעילים שלהם דורשים טיפוח שוטף כדי למנוע מחצלות ולהשאיר אותם במיטבם.

5. תמונה של כלב בולונז שבקלות אפשר לטעות בו כחתול
5. כלב בולונז שבקלות אפשר לטעות בו כחתול

6. 'חיים של כלב בשבילי!' – הגזעים המתכרבלים

דמיינו את עצמכם חוזרים הביתה אחרי יום ארוך ומייגע ומקבלים את פניכם צרור פרוותי של אהבה שרק רוצה להתכרבל בחיקכם. זה היופי של הגזעים המתלטפים, הם הכלבים האולטימטיביים. היצורים הקטנים והמקסימים האלה שיכללו את אומנות ההתכרבלות ויבלו בשמחה שעות מכורבלים איתך על הספה.

אחד הדברים הטובים ביותר בגזעים מפנקים הוא הגודל שלהם. הם קטנים מספיק כדי להרים אותם ולסחוב אותם בקלות, מה שהופך אותם לבני לוויה המושלמים עבור אלה שאוהבים שהחבר הפרוותי שלהם קרוב. בין אם אתה צופה בטלוויזיה, קורא ספר או עובד על המחשב הנייד שלך, הכלבים האלה ישמחו לארח לך חברה בצורה הכי נוחה שיש.

גזעים מפנקים ידועים באופיים החיבה שלהם. הם משגשגים על ידידות אנושית ואינם אוהבים דבר יותר מאשר מורעפים עליהם תשומת לב וחיבה. הם ילוו אותך בשמחה ברחבי הבית, תמיד מוכנים להציע את אהבתם ותמיכה ללא תנאים. הנוכחות שלהם יכולה להביא תחושת נוחות וחמימות לכל בית.

גזעים אלה הם לא רק חביבים, אלא הם גם נהדרים עם ילדים וחיות מחמד אחרות. יש להם מזג עדין וסבלני שהופך אותם לחיות מחמד משפחתיות מצוינות. הם תמיד מוכנים לשעת משחק וישמחו להצטרף לכל הרפתקה, אבל כשמגיע הזמן להירגע, הם יודעים איך להתכרבל ולהירגע.

7. 'אני נשבע שזה היה ארנב!' – הגזעים ארוכי האוזן

אם אתם מחפשים כלב קטן עם תכונה ייחודית ומקסימה, אז הגזעים ארוכי האוזניים הם הבחירה המושלמת. לכלבים האלה יש אוזניים כל כך ארוכות ותקיעות, שאפשר בקלות לטעות בהן כארנבות שמקפצות. קשה שלא להתאהב באוזניים הנפולות האלה שנראה שיש להן דעה משלהן.

האוזניים הארוכות של הגזעים הללו משרתות מטרה מעבר למראה חמוד בלבד. הם למעשה עוזרים לשפר את יכולות השמיעה שלהם, ומאפשרים להם לקלוט אפילו את הצלילים הקלושים ביותר. זה כמו שיש מערכת מכ"ם מובנית על כדור פרווה זעיר! תתפלאו איך הם יכולים לאתר את מקור הרעש עם האוזניים הארוכות והרגישות שלהם.

מלבד האוזניים שלהם, גזעים אלה ידועים גם באופיים הידידותי והחברותי. הם אוהבים להיות בקרבת אנשים ויהפכו במהירות למרכז תשומת הלב בכל מקום שאליו הם הולכים. האישיות המקסימה שלהם בשילוב עם המראה הייחודי שלהם הופכים אותם לאבן שואבת לתשומת לב ומחמאות.

אם אתה מודאג לגבי הטיפוח, אל תפחד! למרות האוזניים הארוכות שלהם, גזעים אלה מפתיעים בתחזוקה נמוכה בכל הקשור לטיפוח. המעילים שלהם בדרך כלל קצרים וניתנים לניהול, כך שלא תצטרכו להשקיע שעות בצחצוח ופירוק. רק צחצוח מהיר פה ושם, והם יהיו טובים ללכת.

הגזעים ארוכי האוזניים נהדרים גם למשפחות עם ילדים. יש להם טמפרמנט סבלני ועדין, מה שהופך אותם לחברים מצוינים למשחק לילדים. בין אם זה משחק להביא בחצר האחורית או להתכרבל לסיפור לפני השינה, הכלבים האלה יצטרפו בשמחה לכיף.

7. תמונה של קוקר ספנייל עם אוזניו מתנופפות ברוח
7. קוקר ספנייל עם אוזניו מתנופפות ברוח

8. 'אבל, האם זה יכול להביא?' – הגזעים השובבים

כשזה מגיע לזמן משחק, הגזעים השובבים הם המאסטרים של כיף ומשחקים. לכלבים הקטנים האלה יש אספקה אינסופית של אנרגיה ואהבה לכל הדברים האינטראקטיביים. אם אתה מחפש בן לוויה שישאיר אותך על הרגליים, אל תחפש רחוק יותר.

אחת הפעילויות האהובות על הגזעים השובבים היא אחזור. יש להם אינסטינקט טבעי לרדוף אחרי חפצים ולהחזיר אותם אליך. אתה יכול לזרוק כדור, צעצוע או אפילו מקל, והם יחזירו אותו בשקיקה עם זנב מכשכש וחיוך גדול על הפנים.

לא רק שהם אוהבים להביא, אלא גם מצטיינים בזה. הזריזות והמהירות שלהם הופכים אותם למושלמים בתפיסה ובשליפה של חפצים. תתפלאו עד כמה גבוה הם יכולים לקפוץ או כמה רחוק הם יכולים לרוץ כדי להביא את הכדור שזרקתם. הם כמו ספורטאים אולימפיים קטנים בעולם האאוט!

אבל זה לא קשור רק להיבט הפיזי של המשחק. לגזעים שובבים אלה יש גם רצון עז לרצות את בעליהם. הם משגשגים מהשבחים ותשומת הלב שהם מקבלים כשהם מצליחים לאחזר חפץ.

זה מצב של win-win: אתה זוכה לשחק בכיף עם הכלב שלך, והם מקבלים את הסיפוק של לעשות אותך מאושר.

9. 'רגע, זה כלב או כיכר לחם?' – התחש

עם גופם הארוך ורגליהם הקצרות, תחש לעתים קרובות עוזבים אנשים שעושים טייק כפול. הכלבים הקטנים האלה דומים לכיכר לחם קטנה וחמודה על ארבע רגליים, ללא ספק ייחודיים במראה שלהם. אבל אל תתנו למבנה הגוף הקומי שלהם להטעות אתכם – תחש מלאי אישיות וקסם.

אחת התכונות החביבות ביותר של תחש היא הביטחון הבלתי מעורער שלהם. למרות גודלם הקטן, יש להם כמות מדהימה של ביטחון עצמי וגישה גדולה מהחיים. זה כאילו הם יודעים שהם זן מיוחד והם לא מפחדים להראות את זה.

גופם המוארך והרגליים הקצרות הופכים אותם לחופרים מצוינים. אם יש לכם גינה, היו מוכנים שכמה חורים יופיעו באופן מסתורי בן לילה. לכלי תחש יש אינסטינקט טבעי לחפור, בין אם זה לחפש אוצרות קבורים או פשוט לחקור את הסביבה שלהם. רק הקפד לפקוח עליהם עין כדי למנוע ניסיונות בריחה!

למרות שייתכן שיש להם מוניטין של עקשנים, תחש הם גם נאמנים ומלאי חיבה כלפי בעליהם. הם יוצרים קשרים עמוקים עם משפחותיהם ויעשו מאמצים רבים כדי להגן עליהם ולאהוב אותם. אולי יש להם קומה קטנה, אבל לאהבתם אין גבול.

עובדה מעניינת נוספת על תחש היא חוש הריח המדהים שלהם. במקור גדלו לציד, יש להם אף חזק שיכול לקלוט ריחות מקילומטרים. אל תתפלאו אם התחש שלכם יתקבע על ריח מסוים במהלך הטיולים שלכם – הם פשוט עושים מה שהם נולדו לעשות!

9. תמונה של תחש מסתובב על ספה
9. תחש מסתובב על ספה

10. 'כלב או דרקון?' – הציצי הסיני

הגזע הסיני Crested הוא באמת מראה לעין. עם המראה הייחודי שלהם, הם לעתים קרובות משאירים אנשים תוהים אם הם מסתכלים על כלב או יצור מיתי.

הכלבים הקטנים האלה מגיעים בשני סוגים: ה-Hairless ו-Powderpuff.

ה-Hairless Chinese Crested הוא זה שבאמת לוכד את תשומת הלב. עם עור חלק וחסר שיער וקווצות שיער על ראשיהם, כפותיהם וזנבן, הם יכולים להידמות לדרקונים מיניאטוריים. המראה הייחודי שלהם נתקל לעתים קרובות בסקרנות והערצה. אבל אל תלך שולל בגלל חוסר הפרווה שלהם – הם עדיין דורשים טיפול קבוע בעור כדי לשמור עליהם בריאים ומוגנים מפני פגעי מזג האוויר.

מצד שני, זן ה-Powderpuff של הסיני Crested הוא ההפך הגמור. מכוסים במעיל רך ומשיי מכף רגל ועד ראש, הם דומים לעננים קטנים ורכים. יש להם אלגנטיות וחן מובהקים שמבדילים אותם מגזעי כלבים קטנים אחרים. המעיל היוקרתי שלהם דורש טיפוח קבוע כדי לשמור על מראהו הטוב ביותר.

למרות המראה המדהים שלהם, סיני ציצית ידועים באופיים הידידותי והחיבה שלהם. הם כלבים חברתיים המשגשגים על ידידות אנושית ואוהבים להיות במרכז תשומת הלב. יש להם אישיות שובבה ושובבה שמשעשעת את בעליהם.

כלבים קטנים אלה מתאימים גם לאנשים עם אלרגיות, מכיוון שהם נחשבים להיפואלרגניים. המגוון חסר השיער שלהם מייצר פחות קשקשים, מה שהופך אותם לבחירה מתאימה למי שרגיש לאלרגנים לחיות מחמד.

בקיצור, לא חסר מגוון כשמדובר בכלבים קטנים שמוכנים לאימוץ. מהצ'יוואווה הערמומי ועד התחש העיקש, כל גזע מציע תערובת ייחודית של מוזרויות וקסמים. אז, בין אם אתם מחפשים בן לוויה בגודל ברכיים או כלב קטן עם אישיות גדולה, בטוח יש שם גור שמתאים בדיוק בשבילכם.

רוצים להיות מעודכנים ?

קבלו עדכונים ותלמדו ממקצוענים

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך

האם כדאי לתת לכלבים לשחק עם בלונים?

כלבים מחפשים כל הזמן דרכים חדשות להתרגש, לרוץ ולהשתעשע. אחת השאלות שבעלי כלבים רבים שואלים את עצמם היא האם בלונים יכולים להיות משחק טוב לכלבים.