סוגי כלבים קטנים במיוחד

תוכן עניינים

התכוננו לצחוק בעודנו מתעמקים בעולם של גזעי הכלבים הקטנים ביותר, המוזרויות שלהם, ולמה הם יותר מסתם חבילות פרווה מקסימות. מהמותרות בגודל הברכיים של הצ'יוואווה ועד לעוצמה בגודל חצי ליטר של הפומרניאן, נחקור את העולם החמוד והאמיץ להפליא של סוגי כלבים קטנים במיוחד.

1. 'הגודל לא קובע אומץ': הכירו את הצ'יוואווה

כשזה מגיע לגזעי כלבים קטנים, הצ'יוואווה לוקח את העוגה מבחינת אישיות וחוסן. אל תתנו לגודלם הזעיר להטעות אתכם; לכדורי הפרווה הקטנים האלה יש לבבות זהב ורוח חסרת פחד. הם אולי בגודל ליטר, אבל הגישה שלהם גדולה מהחיים. דמיינו לעצמכם כלב קטנטן עם גישה גדולה, מסתובב כאילו הוא הבעלים של העולם. זה הצ'יוואווה בשבילך! אולי הם לא יוכלו להגיע למדף העליון, אבל הם בוודאי ידרשו את תשומת לבכם.

הביטחון העצמי שלהם אינו יודע גבול, והם לא מפחדים להודיע לך על כך. בין אם מדובר באתגר של כלב גדול בהרבה בפארק או לנבוח על ההשתקפות שלהם, לצ'יוואווה יש נחישות עזה שמעוררת הערצה ומשעשעת כאחד. הגודל הקטן שלהם מאפשר להם להידחק לתוך המרחבים הקטנים ביותר, מה שהופך אותם לאלופי המחבואים האולטימטיביים. אתה אף פעם לא יודע איפה הם עלולים לצוץ אחר כך!

אבל אל תטעו את הנועזות שלהם בתוקפנות. צ'יוואווה הם גם חיבה ונאמנים להפליא. הם אולי קטנטנים, אבל אהבתם לבעליהם היא בלתי ניתנת למדידה. הם ילכו אחריך כמו צל, יחפשו כל הזמן את תשומת הלב והחיבה שלך. וכשזה מגיע לחיבוק, הם מומחים במציאת המקום הכי נעים בחיקך. רק תתכוננו להערה חצופה מדי פעם אם תעזו להפריע לשנת היופי שלהם.

אחד ההיבטים המשעשעים ביותר בבעלות על צ'יוואווה הוא האישיות הגדולה שלהם בחבילה קטנה. האופן שבו הם מסתובבים בראש מורם, כאילו היו בני מלוכה, הוא מראה לעין. זה כמעט כאילו הם אומרים, "אני אולי קטן, אבל אני אדיר!" הביטחון העצמי שלהם מדבק ובוודאי יעלה חיוך על הפנים שלך.

1. צ'יוואווה עומד גבוה וגאה על רקע של כלבים גדולים יותר.
1. צ'יוואווה עומד גבוה וגאה על רקע של כלבים גדולים יותר.

2. תחנת כוח בגודל כיס: הפומרניאן

כשמדובר בגזעי כלבים קטנים שדורשים אגרוף, הפומרניאן לוקח את העוגה. כדורי האנרגיה הקטנים והרכים האלה הם כמו דינמות מיניאטוריות, תמיד מוכנות להאיר את היום שלך עם התעלולים המשובבים שלהם. אל תלך שולל על ידי גודלם הקטן; לפומרניאנים יש לבבות זהב ושפע של אנרגיה להתאים.

עם המעילים המפוארים והעיניים הבהירות שלהם, פומרניאנים הם כמו כדורי מוך מהלכים. יש להם קסם טבעי שקשה לעמוד בפניו, והם יודעים בדיוק איך להשתמש בו לטובתם. בין אם הם מסתובבים בפארק או מצטלמים, לפומרניאנים יש כישרון לגנוב את אור הזרקורים.

אבל לא רק המראה שלהם גורם להם להתבלט; לפומרניים יש גם אישיות גדולה מהחיים. הם ידועים באופיים הנועז והבטוח שלהם, אף פעם לא מפחדים להתמודד עם העולם. האנרגיה שלהם נראית אינסופית, והם ישמרו אותך על קצות האצבעות עם התעלולים המשובבים שלהם. מרדיפה אחר הזנב של עצמם ועד להתקרבות בחדר, פומרנים הם מקור קבוע לבידור.

למרות קומתם הקטנה, לפומרניאנים יש לב גדול ונאמנות עזה כלפי בעליהם. הם משגשגים על ידידות אנושית ואוהבים להיות במרכז תשומת הלב. הם ילכו אחריך כמו צל, תמיד להוטים להיות לצידך. וכשזה מגיע להתכרבלות, המעילים הרכים שלהם הופכים אותם לחברים המושלמים להתכרבל.

אבל שימו לב, פומרניאנים יכולים להיות קוליים למדי. יש להם נטייה לנבוח על כל דבר ועניין, מהדוור ועד סנאי חולף. הגודל הקטן והקול הגדול שלהם יוצרים שילוב מעניין. אבל הנביחות שלהם הן בדרך כלל רק דרך להביע את התרגשותם או להתריע בפניך על סכנה אפשרית.

3. יורקשייר טרייר: קטן אבל אדיר?

אל תתנו לגודלם הקטן להטעות אתכם, יורקשייר טרייר, הידוע גם בשם יורקיז, הוא גזע שמוכיח שדינמיט מגיע באריזות קטנות. למרות קומתם הקטנה, לכלים הקטנים האלה יש אישיות גדולה מהחיים.

יורקי ידועים באופיים הנמרץ והבטוח בעצמם. הם אולי בגודל ליטר, אבל יש להם גישה גדולה להתאים. הטריירים הקטנטנים האלה לא מפחדים לעמוד על שלהם, לעתים קרובות שוכחים שהם הכלב הקטן ביותר בחדר. הם יקחו ללא פחד כלבים פי שלושה מגודלם בלי לחשוב פעמיים.

אבל אל תלכו שולל על ידי החיצוניות הקשוחה שלהם, ליורקי יש גם צד רך יותר. הם בעלי חיבה להפליא ואוהבים להיות במרכז תשומת הלב. הם משגשגים על ידידות אנושית וילכו בעקבות בעליהם כמו צל נאמן. הם כלבי הברכיים המושלמים, תמיד מוכנים להתכרבל בזרועותיך ולהרעיף עליך נשיקות.

אחד המאפיינים הבולטים ביותר של יורקשייר טרייר הוא המעיל המשיי היפה שלהם. פרווה יוקרתית זו דורשת טיפוח קבוע כדי לשמור על מראה הטוב ביותר. אבל לא רק המנעולים העזים שלהם גורמים להם לבלוט; יורקי ידועים גם בשל צבעי השיזוף והכחול הייחודיים שלהם. קשה לעמוד בפניהם המקסימות, שלמות עם אוזניים עליזות ועיניים נוצצות.

יורקשייר טרייר אולי קטן, אבל יש להם אישיות גדולה ולב מלא אהבה. הם אינטליגנטים ולהוטים לרצות, מה שהופך אותם לבעלי יכולת אימון גבוהה. עם ההדרכה והסוציאליזציה הנכונות, יורקים יכולים להצטיין באימוני צייתנות ואף להשתתף בספורט כלבים.

3. יורקשייר טרייר מתמודד ללא חת עם צעצוע גדול יותר של כלב.
3. יורקשייר טרייר מתמודד ללא חת עם צעצוע גדול יותר של כלב.

4. התחש: גוף ארוך עם אישיות ארוכה עוד יותר?

כשמדובר בגזעי כלבים ייחודיים, התחש לוקח את העוגה עם הגוף הארוך והרגליים הקצרות שלו. לגזע הקטן אך החזק הזה יש אישיות התואמת את מבנה הגוף המיוחד שלו. כלבי תחש ידועים באישיותם הגדולה ובנחישות האינסופית, מה שהופך אותם לגזע שאין כמותו.

למרות גודלם הקטן, לכלי תחש יש רוח חסרת פחד ועקשנית. אולי הם גודלו במקור לצוד גיריות, אבל אל תתנו למראה החמוד שלהם להטעות אתכם – הם עדיין נושאים בתוכם את יצר הציד הזה. כלבי תחש תמיד מוכנים להרפתקה ויחקרו ללא פחד כל פינה ופינה, גם אם זה אומר להידחק דרך חללים צרים שנראים בלתי אפשריים לגופם הארוך.

אבל לא רק היכולות הפיזיות שלהם בולטים את התחש; האישיות שלהם יוצאת דופן באותה מידה. הם נאמנים מאוד ואוהבים להפליא כלפי משפחותיהם. לכלי תחש יש כישרון ליצור קשרים חזקים עם בני האדם שלהם והם יעשו מאמצים רבים כדי להגן עליהם ולרצות אותם. הם ידועים ככלבי שמירה מצוינים, המתריעים בפני בעליהם על כל איומים פוטנציאליים בנביחותיהם הרועשות והבלתי ניתנות לטעות.

כלבי תחש ידועים לשמצה גם בעקשנותם. יש להם מוח משלהם והם יכולים להיות די עצמאיים לפעמים. אימון תחש דורש סבלנות, עקביות וחוש הומור טוב. הכלבים הקטנים הללו אינם מתנדנדים בקלות ולעתים קרובות יבחנו את גבולות הבעלים שלהם. אבל ברגע שהם מבינים את הכללים והגבולות, הם יכולים להיות בני לוויה צייתנים להפליא ומתנהגים היטב.

5. שי צו: כלב האריה הזעיר

השי-צו, המכונה לעתים קרובות "כלב האריה הזעיר", הוא גזע קטן שמשדר אלגנטיות ומלכותיות. עם המעילים הארוכים והזורמים שלהם והתנהגותם הגאה, השי צו הם כמו אריות מיניאטוריות בעולם הכלבים. אבל אל תתנו למראה המלכותי שלהם להטעות אתכם – הכלבים הקטנים האלה מלאי קסם ושובבות.

לשיצו יש מוניטין של מפונקים ומפונקים, ולא קשה להבין למה. עם המעילים היוקרתיים והמשיים שלהם הדורשים טיפוח קבוע, הם מרבים לסובב ראשים לכל מקום שהם הולכים. הפנים העגולות והמקסימות שלהם ועיניהם האקספרסיביות רק מוסיפים למשיכה שאין לעמוד בפניה.

מתחת למראה החיצוני המלכותי שלהם, לשי צוס יש אישיות שובבה ומלאת חיים. הם אוהבים לשחק ותמיד מוכנים למשחק עם בני לוויתם האנושיים. בין אם זה לרדוף אחרי צעצוע או להתרוצץ בחצר, שי צו הם צרור של אנרגיה והתלהבות.

למרות גודלם הקטן, לשי צוס יש לב גדול. הם ידועים באופי החיבה שלהם ואוהבים להיות בחברת יקיריהם. הם משגשגים על ידידות אנושית ומהווים כלבי ברכיים מצוינים, מתכרבלים מקרוב למפגש חיבוק.

דבר אחד שצריך לשים לב אליו לגבי Shih Zus הוא הרצף העיקש שלהם. למרות שהם בדרך כלל להוטים לרצות, הם יכולים להיות קצת עצמאיים ובעלי רצון חזק לפעמים. אימון שיצו דורש סבלנות ועקביות, אך עם הגישה הנכונה הם יכולים להתנהג בצורה טובה וצייתנית.

5. שי-צו עם רעמתו מופחתת, דומה לאריה דקה.
5. שי-צו עם רעמתו מופחתת, דומה לאריה דקה.

6. 'אני לא צעצוע, אני פודל צעצוע'

פודל צעצוע אולי קטן בקומה, אבל בהחלט לא חסר להם אישיות או ביטחון עצמי. הפוצ'ים האלה בגודל חצי ליטר טועים לעתים קרובות כצעצועים בלבד בשל גודלם המקסים, אבל אל תתנו לזה להטעות אתכם – הם הרבה יותר מסתם פרצוף חמוד.

  • 1. אינטליגנטי ואתלטי:
    פודלי צעצוע ידועים באינטליגנציה ובאתלטיות שלהם. הם לומדים במהירות ומצטיינים בענפי ספורט כלבים שונים כגון זריזות וצייתנות. למרות גודלם הקטן, יש להם כמות מפתיעה של אנרגיה ואוהבים לעסוק בפעילויות משחק. אל תתפלאו אם פודל הצעצוע שלכם יעלה עליכם במשחק מחבואים!
  • 2. פאשניסטה בפרווה:
    עם המעיל המתולתל וההיפואלרגני שלהם, פודלי צעצוע הם התגלמות הסגנון. ניתן לראות אותם מטיחים את הדברים שלהם בתספורת אופנתית שלעתים קרובות מעוטרת בקשתות או אביזרים. המעיל היוקרתי שלהם דורש טיפוח קבוע כדי לשמור על מראה במיטבם, אבל זה שווה את זה בשביל תשומת הלב שהם מקבלים בכל מקום אליו הם הולכים.
  • 3. האישיות הגדולה בחבילה קטנה:
    פודלי צעצוע אולי קטנים, אבל יש להם אישיות גדולה. הם בטוחים בעצמם, יוצאים ואוהבים להיות במרכז תשומת הלב. הם בדרנים טבעיים ויעשו הכל כדי להצחיק אותך. האופי המשחקי והיכולת להסתגל למצבים שונים הופכים אותם לשמחה להיות בסביבה.

    למרות המראה דמוי הצעצוע שלהם, Toy Poodles לא אמורים להיות מטופלים כאל כלי משחק בלבד. הם אינטליגנטים, פעילים ודורשים גירוי נפשי ופיזי כדי לשגשג. הם מהווים בני לוויה מצוינים עבור יחידים או משפחות שמוכנים לתת להם את האהבה, תשומת הלב והפעילות הגופנית המגיעים להם.

7. פאגים: גזרה קטנה, גישה גדולה

פאגים אולי קטנים בקומה, אבל הם בהחלט מפצים על זה עם הגישה הגדולה שלהם והאישיות הגדולה מהחיים שלהם. צרורות השמחה הקטנים האלה ידועים בפניהם האקספרסיביות, הנחירות המקסימות והתעלולים המצחיקים שישאירו אותך בבידור במשך שעות. אל תתנו לגודלם להטעות אתכם – פאג הוא כוח שיש להתחשב בו.

עם הפנים המקומטות והמקסימות והעיניים הבולטות שלהם, לפאג'ים יש מראה ייחודי שקשה לעמוד בפניו. לעתים קרובות הם מכונים הליצנים של עולם הכלבים, ומסיבה טובה. האופי השובבי וההתנהגות הקומית שלהם יצחיקו אותך תוך זמן קצר. בין אם הם מתגלגלים על הגב, מתכרבלים עם הזנב המתולתל שלהם מכשכש, או נוחרים, פאגס יודעים לגנוב את ההצגה.

אבל אל תלכו שולל מהתעלולים המשובבים שלהם – לפאג יש גם רצף עיקש שתואם את האישיות הגדולה שלהם. הם ידועים באופי החזק שלהם ויכולים להיות נחושים למדי בכל הנוגע להשיג את מה שהם רוצים. בין אם זה פינוק, מקום נוח על הספה או תשומת הלב הבלתי מחולקת שלך, פאג לא יהסס להודיע על רצונותיו.

למרות הרצף העצמאי שלהם, פאגס הם גם בעלי חיבה להפליא ומשגשגים על ידידות אנושית. הם נאמנים ומסורים לבעליהם, ואופיים הידידותי הופך אותם לחיות מחמד משפחתיות מצוינות. הם מסתדרים היטב עם ילדים ובעלי חיים אחרים, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית עבור משקי בית בכל הגדלים.

7. פאג עם הבעה קומית רצינית.
7. פאג עם הבעה קומית רצינית.

8. הבולדוג הצרפתי: מי אומר שהאוזניים צריכות להיות פרופורציונליות?

לבולדוג הצרפתי אולי אין את האוזניים הכי פרופורציונליות, אבל זה חלק ממה שהופך אותן לכל כך ייחודיות וחביבות. עם האוזניים דמויות העטלפים שלהם שניצבות גבוה על ראשיהם הקטנים והמקסימים, לצרפתים יש מראה ייחודי שמבדיל אותם מגזעי כלבים אחרים. מי צריך סימטריה כשיש לך אוזניים כל כך לא תואמות?

אבל האוזניים שלהם הן רק ההתחלה של מה שהופך את הבולדוג הצרפתי לכל כך חביב. כלבים קומפקטיים ושריריים אלו ידועים באופיים הידידותי והחיבה, מה שהופך אותם לבני לוויה מצוינים עבור יחידים ומשפחות כאחד. הטמפרמנט הנינוח והנינוח שלהם גורם להם הנאה להיות בסביבה, ואהבתם להתכרבל ולהתכרבל תחמם את לבכם.

בולדוגים צרפתיים עוסקים לא רק במראה ובאישיות שלהם; יש להם גם צד שובב ושובב. הם אוהבים לעסוק במשחק אינטראקטיבי, בין אם זה לרדוף אחרי צעצוע או לשחק משחק משיכת חבל. גודלם הקומפקטי הופך אותם למתאימים היטב למגורים בתוך הבית, והם מסתפקים בפעילות גופנית מתונה, מה שהופך אותם לבחירה אידיאלית עבור דיירי דירות.

דבר אחד שיש לשים לב לבולדוג הצרפתי הוא הנטייה שלהם להיות קצת עקשנים. יש להם רצון חזק והם יכולים להיות אתגר להתאמן לפעמים. אבל עם סבלנות, עקביות וחיזוק חיובי, ניתן ללמד אותם לבצע פקודות ולהתנהג בצורה טובה. העקשנות שלהם גוברת לעתים קרובות על ידי אופיים החיבה ונאמנותם לבעליהם.

9. 'כלב הוא כלב, לא משנה גודלו': הפינשר המיניאטורי

הפינשר המיניאטורי אולי קטן בגודלו, אבל אל תתנו לזה להטעות אתכם – יש לו אישיות גדולה ארוזה במסגרת הקטנטנה שלהם. ידועים באופיים חסר הפחד והבטוח שלהם, הגורים האלה בגודל חצי ליטר מכונים לעתים קרובות כ"מלך הצעצועים". הם אולי קטנים, אבל הם בהחלט לא רואים את עצמם כך.

עם מעיליהם החלקים והמבריקים, הבעות הערנות ורמות האנרגיה הגבוהות, פינצ'רים מיניאטוריים תמיד מוכנים לפעולה. יש להם סקרנות טבעית ואוהבים לחקור את הסביבה שלהם. הגודל הקומפקטי שלהם מאפשר להם לנווט במקומות צרים בקלות, מה שהופך אותם לאמני בריחה מצוינים אם הם לא מפוקחים כראוי.

אל תתפלאו אם פינצ'ר מיניאטורי חושב שזה גזע הרבה יותר גדול. יש להם נטייה לאתגר כלבים גדולים יותר ויכולים להיות די נמרצים כשזה מגיע להגנה על הטריטוריה שלהם. למרות קומתם בגודל חצי ליטר, יש להם נביחה גדולה שהם לא מפחדים להשתמש כדי להזהיר את בעליהם על כל פולשים פוטנציאליים.

הדינמות הקטנות הללו דורשות פעילות גופנית סדירה וגירוי מנטלי כדי לשמור על רמות האנרגיה שלהן. טיולים יומיומיים, זמן משחק וצעצועים אינטראקטיביים חיוניים לרווחתם. הם גם משגשגים על ידידות אנושית ואוהבים להיות במרכז תשומת הלב. אם אתם מחפשים כלב ברכיים, חשבו שוב – הפינשר המיני מעדיף להיות בתנועה ולחקור.

אימון פינצ'ר מיניאטורי יכול להיות מעט אתגר בשל אופיו העצמאי והעיקש. עם זאת, עם טכניקות חיזוק מוצקות אך חיוביות, ניתן ללמד אותם לבצע פקודות ולהתנהג היטב. הם לומדים אינטליגנטים ומהירים, אבל יש להם גם צד שובב שלפעמים יכול להכניס אותם לצרות.

9. פינשר מיניאטורי עומד על רגליו האחוריות, מושיט יד לצעצוע מחוץ להישג ידו.
9. פינשר מיניאטורי עומד על רגליו האחוריות, מושיט יד לצעצוע מחוץ להישג ידו.

10. הפפיון: יותר מסתם פרצוף יפה?

הפפיון, עם אוזניו האלגנטיות והמיוחדות דמויות הפרפר, הוא ללא ספק גזע שמושך את העין. אבל יש יותר בכלב הקטן הזה מאשר רק המראה המהמם שלו. ידועים באינטליגנציה ובזריזות שלהם, הפפיונים מכונים לעתים קרובות "כלבים גדולים בגוף קטן".

למרות גודלם העדין, לפפיונים יש אישיות נמרצת ואנרגטית. הם תמיד מוכנים לשעת משחק ונהנים להשתתף בפעילויות המאתגרות את דעתם. בין אם זה לימוד טריקים חדשים או תחרות בקורסי זריזות, הדינמות הקטנות הללו עומדות במשימה.

אחת התכונות המדהימות של הפפיון היא האינטליגנציה שלהם. הם לומדים מהר ומצטיינים באימוני ציות. עם החושים החדים והלהיטות שלהם לרצות, הם יכולים לקלוט במהירות פקודות ולבצע אותן בדיוק. האינטליגנציה שלהם גם הופכת אותם למועמדים מצוינים למגוון ספורט ופעילויות כלבים.

אל תלך שולל על ידי המראה העדין שלהם; לפפילונים יש אופי חסר פחד. לעתים קרובות הם מתוארים כבטוחים ובטוחים בעצמם, לעולם אינם נרתעים מחוויות חדשות או מסביבות לא מוכרות. גודלם הקטן מאפשר להם להיות מסתגלים ונוחים במסגרות שונות, מה שהופך אותם לחברי נסיעה נהדרים.

אמנם יש להם מוניטין של אלגנטיות ומלכותיות, אבל לפפיונים יש גם צד שובב ושובב. הם נהנים מזמן משחק אינטראקטיבי עם בעליהם ויכולים להיות ממש הבדרנים. האישיות המקסימה שלהם והיכולת לגרום לאנשים לחייך הופכים אותם לאהובים בקרב אוהבי כלבים.

למרות אופיים האנרגטי, הפפיונים מסתפקים גם בהיותם כלבי ברכיים ונהנים להתכרבל עם בעליהם. הם יוצרים קשרים חזקים עם משפחותיהם ומשגשגים על ידידות אנושית. עם ההתנהגות הידידותית והחיבה שלהם, הם יוצרים כלבי טיפול מצוינים ומביאים שמחה לאנשים בכל הגילאים.

בין אם אתה חובב כלבים או פשוט מעריץ של כל דבר קטן והומוריסטי, אנו מקווים שנהנית מהמראה הקליל הזה של גזעי כלבים קטנים במיוחד. זכרו, למרות שהם עשויים להיות זעירים, הכלבים האלה אורזים הרבה אישיות ולב במסגרות הקטנות שלהם. אחרי הכל, הדברים הטובים ביותר מגיעים באריזות הקטנות ביותר.

רוצים להיות מעודכנים ?

קבלו עדכונים ותלמדו ממקצוענים

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך

האם כדאי לתת לכלבים לשחק עם בלונים?

כלבים מחפשים כל הזמן דרכים חדשות להתרגש, לרוץ ולהשתעשע. אחת השאלות שבעלי כלבים רבים שואלים את עצמם היא האם בלונים יכולים להיות משחק טוב לכלבים.