זני כלבים קטנים

תוכן עניינים

 

מדריך מקיף זה מספק מבט מעמיק על גזעי כלבים קטנים, בוחן את מאפייניהם, דרישות הטיפול והתאמתם לתנאי חיים שונים. בין אם אתה בעל כלבים בפעם הראשונה או חובב כלבים מנוסה, מדריך זה מציע תובנות חשובות שיעזרו לך להבין ולהעריך את התכונות הייחודיות של גזעי כלבים קטנים.

למה לשקול גזע כלבים קטן?  

גזעי כלבים קטנים הופכים פופולריים יותר ויותר בקרב בעלי כלבים מכמה סיבות. ראשית, גודלם הופך אותם לאידיאליים עבור אנשים המתגוררים בדירות קטנות או בתים עם שטח מוגבל. בניגוד לגזעים גדולים יותר, כלבים קטנים דורשים פחות מקום לנוע ויכולים להסתגל בקלות לחיים בסביבות קטנות יותר. הם גם קלים יותר להובלה, בין אם זה לטיול לוטרינר או לחופשה משפחתית.

בנוסף, גזעי כלבים קטנים ידועים בדרך כלל באורך החיים הארוך יותר שלהם בהשוואה לגזעים גדולים יותר. המשמעות היא שתוכלו ליהנות מהליווי שלהם לתקופה ארוכה יותר. כלבים קטנים נוטים גם לסבול מפחות בעיות בריאותיות בהשוואה לעמיתיהם הגדולים יותר, מה שהופך אותם לאופציה ניתנת לניהול ובמחיר סביר יותר עבור בעלי חיות מחמד.

יתרון נוסף של גזעי כלבים קטנים הוא דרישות התחזוקה הנמוכות שלהם. הם בדרך כלל דורשים פחות מזון, טיפוח ופעילות גופנית בהשוואה לגזעים גדולים יותר. זה יכול לחסוך לך גם זמן וגם כסף בטווח הארוך. בנוסף, גודלם הקטן יותר מקל על הטיפול בהם במהלך הפעלות טיפוח, כגון צחצוח הפרווה או גזירת ציפורניים.

גזעי כלבים קטנים ידועים גם בכושר הסתגלותם וברבגוניותם. הם יכולים להשתלב בקלות בסגנונות חיים שונים, בין אם אתה אדם פעיל שנהנה מפעילויות חוצות או אדם רגוע יותר המעדיף ערבים שקטים בבית. הם יכולים להיות שמחים לצאת לטיול קצר מסביב לבלוק כמו שהם מתכרבלים על הברכיים שלך למפגש חיבוק נעים.

קבוצה של גזעי כלבים קטנים שונים ביחד
קבוצה של גזעי כלבים קטנים שונים ביחד

גזעי הכלבים הקטנים הפופולריים ביותר: מי בראש הרשימה?

כשזה מגיע לגזעי כלבים קטנים, ישנם כמה גזעי כלבים פופולריים שעומדים בראש הרשימה בעקביות. אחד הגזעים הקטנים האהובים ביותר הוא הצ’יוואווה. הידועים באישיות הלוהטת שלהם ובגודלם הזעיר, צ’יוואווה הם אהובים בקרב אוהבי כלבים רבים. הם גם מתאימים מאוד ויכולים לשגשג הן בדירות בעיר והן בבתים בפרברים.

גזע קטן פופולרי נוסף הוא הפומרניאן. עם המעילים הרכים והאופי השובב שלהם, פומרניאנים כבשו את ליבם של רבים. הם ידועים באינטליגנציה שלהם וניתן לאמן אותם בקלות, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת עבור משפחות או יחידים המחפשים בן לוויה קטן ואינטיליגנטי.

הבולדוג הצרפתי הוא עוד גזע קטן שצבר פופולריות עצומה בשנים האחרונות. עם האוזניים המיוחדות דמויות העטלפים והפנים המקומטות והמקסימות, קשה לעמוד בפני בולדוגים צרפתיים. הם ידועים באופיים הידידותי והחיבה, מה שהופך אותם לבני לוויה נהדרים עבור משפחות ויחידים כאחד.

יורקשייר טרייר, או יורקי, הוא עוד גזע קטן שמבוקש מאוד. הכלבים האלה בגודל ליטר אולי קטנים בגודלם, אבל יש להם אישיות גדולה. יורקי ידועים בביטחון העצמי, בנאמנותם ובטבעם התוסס. הם גם היפואלרגניים, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית עבור אנשים עם אלרגיות.

גזעי כלבים קטנים פופולריים אחרים כוללים את השי צו, התחש המיניאטורי והקאבלייר קינג צ’ארלס ספנייל. לכל אחד מהגזעים הללו יש מאפיינים ואיכויות ייחודיות משלו שהופכות אותם לאהובים בקרב חובבי כלבים.

הטמפרמנט: האם כלבים קטנים הם באמת כל כך חוששים?

בניגוד לאמונה הרווחת, כלבים קטנים הם לא תמיד חושניים. אמנם זה נכון שחלק מהגזעים הקטנים עשויים להיות בעלי אופי נמרץ יותר, אבל חשוב לזכור שהטמפרמנט יכול להשתנות מאוד בין כלבים בודדים, ללא קשר לגודלם. בדיוק כמו כל כלב אחר, הטמפרמנט של גזע קטן תלוי בגורמים שונים כמו גנטיקה, סוציאליזציה ואימונים.

כלבים קטנים, כמו כל גזע אחר, יכולים להפגין מגוון רחב של טמפרמנטים. חלקם עשויים להיות יוצאים ובטוחים בעצמם, בעוד שאחרים עשויים להיות שמורים וביישניים יותר. חיוני לקחת בחשבון את התכונות והמאפיינים של הגזע הספציפי בעת הערכת מזגו.

כלבים קטנים ידועים לרוב באופיים המגן ובנאמנותם כלפי בעליהם. הם עשויים להפגין אסרטיביות או עירנות, שלעיתים ניתן לטעות בה כאל חוצבים. עם זאת, חשוב להבין שהתנהגויות אלו הן לרוב תוצאה של הטבע האינסטינקטיבי שלהן כדי להגן על יקיריהם.

סוציאליזציה ואימון נכונים ממלאים תפקיד משמעותי בעיצוב מזגו של כלב קטן. התנסויות מוקדמות וחיוביות עם אנשים, בעלי חיים וסביבות שונות יכולות לעזור להם להתפתח לאנשים מעוגלים ומאוזנים. טכניקות אימון המתמקדות בחיזוק חיובי ובעקביות יכולות גם לסייע בבלימת בעיות התנהגות אפשריות.

חשוב לזכור שאף גזע אינו נועז או אגרסיבי מטבעו. זה לא הוגן להכליל קבוצה שלמה של כלבים על סמך גודלם. כל כלב, ללא קשר לגודלו, צריך להיות מוערך על בסיס אינדיבידואלי, תוך התחשבות בחוויות הגידול, האילוף והסוציאליזציה שלו.

כלב קטן מראה התנהגות חוצפה
כלב קטן מראה התנהגות חוצפה

בעיות בריאות ייחודיות לגזעי כלבים קטנים

גזעי כלבים קטנים ידועים בגודלם המקסים ובאישיותם המקסימה. עם זאת, חשוב להיות מודע לכך שהם יכולים להיות גם מועדים לבעיות בריאותיות מסוימות הייחודיות לגודלם. הבנת החששות הבריאותיים הפוטנציאליים הללו יכולה לעזור לך לספק את הטיפול הטוב ביותר עבור בן לוויתך לגזע הקטן.

  • 1. בעיות שיניים:
    לכלבים קטנים יש לרוב שיניים צפופות בגלל גודל הלסת הקטן שלהם. זה יכול להוביל לבעיות שיניים כמו עששת, מחלות חניכיים ואפילו אובדן שיניים. טיפול שיניים קבוע, כולל צחצוח שיניים ואספקת צעצועי לעיסה מתאימים, הוא חיוני בשמירה על בריאות הפה שלהם.

  • 2. לוקסציה של הפיקה:
    לוקסציה של הפיקה, או פריקת פיקת הברך, היא מצב אורטופדי שכיח בגזעים קטנים. פיקת הברך יכולה להחליק בקלות ממקומה הרגיל, ולגרום לאי נוחות וקושי בהליכה. פעילות גופנית סדירה ושמירה על משקל תקין יכולים לסייע בהפחתת הסיכון למצב זה, אך חשוב להיות מודעים לסימנים ולפנות לטיפול וטרינרי במידת הצורך.

  • 3. בעיות נשימה:
    גזעי כלבים קטנים, במיוחד אלה עם תכונות ברכיצפליות (שטוחות), עלולים להיות מועדים לבעיות נשימה. החרטומים הקצרים ודרכי הנשימה הצרים שלהם יכולים להקשות עליהם לנשום כראוי, במיוחד במזג אוויר חם או לח. חשוב לשמור אותם בסביבה מאווררת היטב ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת בטמפרטורות קיצוניות.

  • 4. היפוגליקמיה:
    גזעי כלבים קטנים, במיוחד גזעי צעצועים, יכולים להיות רגישים לרמות סוכר נמוכות בדם, המכונה היפוגליקמיה. זה יכול להיגרם על ידי דילוג על ארוחות, פעילות גופנית מוגזמת או מתח. חשוב לספק להם ארוחות קבועות ולנטר את רמות האנרגיה שלהם. אם אתה מבחין בסימנים כגון חולשה, רעד או חוסר התמצאות, חיוני לפנות לטיפול וטרינרי מיידי.

  • 5. השמנת יתר:
    בשל גודלם הקטן, גזעי כלבים קטנים נוטים יותר לעלייה במשקל ולהשמנה. השמנת יתר עלולה להוביל למגוון של בעיות בריאותיות, כולל בעיות מפרקים, סוכרת ומחלות לב. מעקב אחר התזונה שלהם, מתן פעילות גופנית סדירה והימנעות מפינוקים מוגזמים חיוניים בשמירה על משקלם ובריאותם הכללית.

 

תזונה: מה גזעים קטנים צריכים לאכול?

תזונה נכונה חיונית לבריאות ולרווחה הכללית של גזעי כלבים קטנים. בעוד שהצרכים התזונתיים שלהם דומים לגזעים גדולים יותר, גודלם הקטן מצריך התייחסות מדוקדקת בכל הנוגע לגודל המנות ולבחירת המזון. הנה כמה נקודות מפתח שכדאי לזכור כשמדובר בתזונה של כלבים מגזעים קטנים:

ראשית, לכלבים מגזעים קטנים יש קצב חילוף חומרים גבוה יותר בהשוואה לגזעים גדולים יותר. המשמעות היא שהם דורשים יותר קלוריות לכל קילוגרם ממשקל הגוף כדי לענות על צורכי האנרגיה שלהם. חשוב לבחור מזון לכלבים איכותי המותאם במיוחד לגזעים קטנים, שכן אלו יספקו את חומרי ההזנה הדרושים בכמויות מתאימות.

שנית, לגזעים קטנים יש קיבה קטנה יותר, ולכן חיוני להאכיל אותם בארוחות קטנות ותכופות יותר לאורך היום ולא בארוחה אחת או שתיים גדולות. זה עוזר למנוע בעיות עיכול כמו נפיחות ומבטיח שהם מקבלים אספקה קבועה של אנרגיה.

יתר על כן, לכלבים מגזע קטן יש דרישות תזונתיות ספציפיות. הם זקוקים לתזונה מאוזנת הכוללת חלבון איכותי, שומנים בריאים ופחמימות מורכבות. חלבון חשוב לפיתוח ותיקון השרירים, בעוד שומנים מספקים חומצות שומן חיוניות לפרווה ולעור בריאים. פחמימות מורכבות, כגון דגנים מלאים וירקות, מספקות סיבים ואנרגיה.

חשוב גם לציין שכלבים מגזעים קטנים יכולים להיות מועדים יותר לאלרגיות למזון או לרגישויות. לכן, מומלץ להימנע מאלרגנים נפוצים כגון חיטה, תירס וסויה. במקום זאת, בחר במזון לכלבים המשתמש במקורות חלבון חלופיים ובמרכיבים מוגבלים כדי למזער את הסיכון לאלרגיות.

בנוסף לתזונה הרגילה שלהם, כלבים מגזעים קטנים עשויים להפיק תוספים נוספים כמו חומצות שומן אומגה 3 לבריאות המפרקים ופרוביוטיקה לבריאות מערכת העיכול. עם זאת, חיוני להתייעץ עם הווטרינר שלך לפני הוספת תוספי מזון לתזונה שלהם.

קערה מלאה במזון מומלץ לגזעי כלבים קטנים
קערה מלאה במזון מומלץ לגזעי כלבים קטנים

אילוף וחברתי לכלב הגזע הקטן שלך

אילוף ויצירת קשרים חברתיים לכלב הגזע הקטן שלך חיוניים לרווחתם ולהרמוניה של משק הבית שלך. למרות גודלם הקטן, כלבים מגזעים קטנים הם אינטליגנטיים ויכולים להיות ניתנים לאילוף בדיוק כמו גזעים גדולים יותר. להלן כמה שיקולים חשובים בכל הנוגע לאילוף וחברתי לכלב הגזע הקטן שלך:

  • 1. התחל לאמן מוקדם:
    התחל לאמן את כלב הגזע הקטן שלך ברגע שאתה מביא אותם הביתה. אימון מוקדם עוזר לבסס התנהגויות טובות ומונע התפתחות של הרגלים רעים. עקביות וחיזוק חיובי הם המפתח באילוף כלבים קטנים.

  • 2. השתמשו בחיזוק חיובי:
    כלבים מגזעים קטנים מגיבים היטב לטכניקות חיזוק חיוביות כגון פינוקים, שבחים ותגמולים. השתמש בתגמולים אלה כדי לחזק התנהגויות רצויות ולהרתיע התנהגויות לא רצויות. הימנע משיטות אימון קשות או ענישה, שכן זה יכול להוביל לפחד או תוקפנות.

  • 3. התרועעות מגיל צעיר:
    חיברות חיונית עבור כלבים מגזעים קטנים כדי לפתח נימוסים טובים ולהרגיש נוח במצבים שונים. חשפו אותם לאנשים, חיות, צלילים וסביבות שונות מגיל צעיר כדי לעזור להם להיות מעוגלים ובטוחים בעצמם.

  • 4. אילוף רצועה:
    כלבים מגזעים קטנים יכולים להיות מועדים למשוך ברצועה בשל האנרגיה והסקרנות שלהם. התחל אימון רצועה מוקדם והשתמש ברתמה קלת משקל ומתאימה כהלכה כדי למנוע עומס על צווארם העדין. למדו אותם ללכת בשלווה ברצועה רפויה ותגמלו אותם על התנהגות טובה.

  • 5. התייחסו לחרדת פרידה:
    כלבים מגזעים קטנים יכולים להיות מועדים יותר לחרדת פרידה עקב התקשרותם לבעליהם. התאקלם אותם בהדרגה להיות לבד וספק להם צעצועים ופעילויות כדי להעסיק אותם. פנה לעזרה מקצועית אם חרדת הפרידה הופכת לחמורה.

 

דרישות פעילות גופנית: האם כלבים קטנים צריכים פחות פעילות גופנית?

פעילות גופנית חיונית לבריאות ולרווחה הכללית של כל הכלבים, ללא קשר לגודלם. אמנם זה נכון שכלבים קטנים בדרך כלל דורשים פחות פעילות גופנית מגזעים גדולים יותר, אבל חשוב לציין שאין לזלזל בצרכי הפעילות הגופנית שלהם. הנה כמה גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון כשמדובר בדרישות הפעילות הגופנית של כלבים קטנים:

  • 1. גודל ורמות אנרגיה:
    לגזעי כלבים קטנים יש גוף קטן יותר ובדרך כלל יש להם פחות אנרגיה לשרוף בהשוואה לגזעים גדולים יותר. עם זאת, זה לא אומר שהם דורשים פעילות גופנית מינימלית. כלבים קטנים יותר עדיין זקוקים לפעילות גופנית סדירה כדי לשמור על משקל תקין, לבנות טונוס שרירים ולמנוע בעיות התנהגות שיכולות לנבוע מאנרגיה עצורה.

  • 2. שיקולים ספציפיים לגזע:
    לכל גזע כלב קטן יש צרכי פעילות גופנית ייחודיים משלו. גזעים מסוימים, כמו ג’ק ראסל טרייר או תחש, הם בעלי רמות אנרגיה גבוהות ודורשים יותר פעילות גופנית כדי לשמור על גירוי נפשי ופיזי. מצד שני, לגזעים כמו הקאבלייר קינג צ’ארלס ספנייל או פומרניאן יש רמות אנרגיה נמוכות יותר ולהסתפק באימונים קצרים ומתונים יותר.

  • 3. התאמת תרגיל לכלבים בודדים:
    חשוב לקחת בחשבון את הגיל, הבריאות והאישיות האישית של כלב הגזע הקטן שלך בעת קביעת דרישות הפעילות הגופנית שלהם. לגורים ולכלבים צעירים יש בדרך כלל יותר אנרגיה ועשויים להזדקק לאימונים קצרים יותר אך תכופים יותר. כלבים מבוגרים עשויים לדרוש פעילות גופנית פחות אינטנסיבית אך עדיין נהנים מטיולים או זמן משחק קבועים. כלבים עם מצבים בריאותיים או בעיות ניידות עשויים להזדקק לשגרת פעילות גופנית שונה כדי למנוע עומס או פציעה.

 

גזע כלבים קטן המשתתף בתרגיל מתון
גזע כלבים קטן המשתתף בתרגיל מתון

“כלב הוא החבר הכי טוב של האדם” – הבנת הקשר

הקשר בין אדם לכלב שלו הוא באמת מיוחד ולעתים קרובות מכונה “חברו הטוב ביותר של האדם”. ביטוי זה לוכד את הקשר העמוק והאהבה הבלתי מותנית שיכולים להיווצר בין אדם לחברו הכלבי. לכלבים יש יכולת מולדת להבין ולהגיב לרגשות אנושיים, לספק נחמה, חברות ונאמנות.

הקשר בין כלב לבעליו בנוי על אמון, כבוד הדדי וטיפול עקבי. כלבים ידועים ביכולתם לחוש ולהגיב לרגשות בעליהם, מציעים תמיכה בזמנים מאתגרים וחוגגים ברגעים של שמחה. הם מספקים תחושת ביטחון וחברות שיכולה להיות מנחמת להפליא, במיוחד בתקופות של בדידות או מתח.

קשר ייחודי זה אינו מוגבל לגזע או גודל ספציפי של כלב. בין אם יש לך גזע קטן או גדול, האהבה והנאמנות שהם מגלים לא נקבעות על פי המראה הפיזי שלהם. כלבים הם בעלי חיים חברתיים מאוד ומשגשגים על החברות והאינטראקציה שהם חולקים עם בני משפחתם האנושיים.

הקשר בין כלב לבעליו מתחזק גם באמצעות חוויות ופעילויות משותפות. בין אם מדובר ביציאה לטיול, משחק אחזור או פשוט להתכרבל על הספה, הרגעים הללו יוצרים תחושת אחדות ושמחה. כלבים אינם שיפוטיים ומקבלים את בעליהם ללא תנאי, מה שמטפח קשר רגשי עמוק.

הקשר בין כלב לבעלים הוא דו-סטרי. זה דורש זמן, מאמץ ומחויבות משני הצדדים כדי לפתח ולתחזק. על ידי מתן טיפול, תשומת לב והכשרה מתאימים, אתה יכול לטפח ולחזק את הקשר הזה. פעילות גופנית סדירה, טיפוח וטיפול וטרינרי חיוניים כדי להבטיח את שלומו של הכלב שלך ולהפגין את אהבתך ומחויבותך לאושרו.

בחירת הגזע הקטן המתאים לאורח החיים שלך

בחירת הכלב הגזע הקטן המתאים לאורח החיים שלך היא חיונית כדי להבטיח מערכת יחסים הרמונית ומספקת. חיוני לקחת בחשבון גורמים כמו מצב החיים שלך, רמת הפעילות וכמות הזמן שאתה יכול להקדיש לחבר הפרוותי שלך.

ראשית, העריכו את מצב המגורים שלכם. אם אתם גרים בדירה קטנה או שיש לכם שטח חיצוני מוגבל, אולי עדיף לבחור גזע קטן שאינו דורש פעילות גופנית מוגזמת. כמה גזעים קטנים מתאימים יותר למגורים בדירה ויכולים לשגשג בסביבה נעימה.

לאחר מכן, שקול את רמת הפעילות שלך. אם אתה אדם פעיל שנהנה מפעילויות חוצות, אולי תרצה לבחור גזע קטן שיכול לעמוד בקצב האנרגיה שלך. גזעים קטנים מסוימים, כמו ג’ק ראסל טרייר או שנאוצר מיניאטורי, ידועים באנרגיה הגבוהה שלהם ובצורך בפעילות גופנית סדירה.

בנוסף, חשבו על משך הזמן שאתם יכולים להקדיש לטיפול בכלב שלכם. חלק מהגזעים הקטנים דורשים יותר טיפוח ותחזוקה מאחרים. אם אין לך הרבה זמן לטיפוח, אולי עדיף לבחור גזע קטן עם פרווה קצרה יותר שדורש מינימום בדיקות צחצוח וטיפוח.

יתר על כן, שקול את הדינמיקה המשפחתית שלך ואת כל חיות המחמד הקיימות שיש לך. חלק מהגזעים הקטנים מתאימים יותר למשפחות עם ילדים, בעוד שאחרים עשויים להתאים יותר ליחידים בודדים או לזוגות. חשוב לבחור גזע שישתלב היטב עם המשפחה שלך וכל חיית מחמד אחרת במשק הבית שלך.

לבסוף, חקרו את התכונות והמאפיינים הספציפיים של גזעים קטנים שונים. לכל גזע יש את הטמפרמנט הייחודי שלו, דרישות פעילות גופנית ובעיות בריאות פוטנציאליות. על ידי הבנת תכונות הגזע, אתה יכול להבטיח שהאישיות והצרכים שלו יתאימו עם אורח החיים וההעדפות שלך.

מספר גזעי כלבים קטנים המתאימים לסגנונות חיים שונים
מספר גזעי כלבים קטנים המתאימים לסגנונות חיים שונים

אימוץ לעומת קנייה: מה כדאי לבחור?

כשאתה שוקל להוסיף כלב מגזע קטן למשפחה שלך, אתה עלול לעמוד בפני ההחלטה אם לאמץ או לקנות. לשתי האפשרויות יש את היתרונות שלהן וזה תלוי בסופו של דבר בהעדפות ובנסיבות האישיות שלך.

אימוץ כלב מגזע קטן מחילוץ או מקלט יכול להיות חוויה מתגמלת. באימוץ אתה נותן לכלב ראוי הזדמנות שנייה בבית אוהב. לארגוני הצלה רבים יש כלבים מגזעים קטנים זמינים לאימוץ, החל מגורים ועד כלבים מבוגרים.

אחד היתרונות של אימוץ הוא ההזדמנות להציל חיים. כלבי מחסה זקוקים לרוב לבית אוהב ואימוץ יכול לעזור להפחית את מספר הכלבים במקלטים. בנוסף, דמי אימוץ בדרך כלל נמוכים יותר מרכישת כלב ממגדל.

בעת אימוץ, חשוב לקחת בחשבון שייתכן שלכלב יש היסטוריה או רקע לא ידוע. כלבי הצלה מסוימים עשויים להגיע עם בעיות התנהגותיות או בריאותיות הדורשות טיפול וסבלנות נוספים. עם זאת, מקלטים רבים מספקים מידע על מזגו של הכלב וכל מצב רפואי ידוע, ומאפשרים לך לקבל החלטה מושכלת.

מצד שני, רכישת כלב מגזע קטן ממגדל בעל מוניטין מציעה גם יתרונות מסוימים. בעת רכישה ממגדל, לעתים קרובות אתה יכול לבחור גזע ספציפי ולהבין טוב יותר את השושלת של הכלב ובעיות בריאות פוטנציאליות. מגדלים גם מספקים תמיכה והדרכה, במיוחד לבעלי כלבים הראשונים.

קניית כלב ממגדל עשויה להיות אופציה מועדפת למי שמחפש גזע ספציפי עם תכונות ומאפיינים ספציפיים. בנוסף, מגדלים לרוב מספקים סוציאליזציה נכונה והכשרה מוקדמת לגורים שלהם, ומבטיחים שהם מותאמים היטב ומוכנים לבתיהם החדשים.

 

הבנת גזעי כלבים קטנים חיונית לבעלי כלבים פוטנציאליים ובהווה. מדריך זה צייד אותך בהבנה מקיפה של צרכיהם, התנהגויותיהם והתאמתם לסגנונות חיים שונים. זכרו שכל גזע הוא ייחודי ודורש טיפול ספציפי. עם הידע הנכון, אתה יכול להבטיח חיים מאושרים ובריאים לבן לוויה הכלבי הקטן שלך.

רוצים להיות מעודכנים ?

קבלו עדכונים ותלמדו ממקצוענים

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך

האם כדאי לתת לכלבים לשחק עם בלונים?

כלבים מחפשים כל הזמן דרכים חדשות להתרגש, לרוץ ולהשתעשע. אחת השאלות שבעלי כלבים רבים שואלים את עצמם היא האם בלונים יכולים להיות משחק טוב לכלבים.