מתי נכון לעשות תספורת לכלב?

תוכן עניינים

טיפוח קבוע של הכלב הוא חלק מאוד משמעותי בשמירה על בריאות הכלב כמו גם על המראה האסתטי שלו. 

כלבים מטופחים נהנים מפרווה נקייה שמפחיתה את הסיכון לזיהומי עור. תספורת לכלב היא חלק בלתי נפרד מתהליך הטיפוח הנחוץ כל כך.

גורמים שיש לקחת בחשבון לפני התספורת של הכלב

לפני שאתם מספרים את הכלב, עליכם לקחת בחשבון כמה וכמה גורמים. ראשית, הגזע של הכלב והוא משחק תפקיד משמעותי. לחלק מהגזעים יש שיער שצומח מהר מה שמחייב אתכם בתספורות לעיתים תכופות יותר, בעוד שלגזעים אחרים השיער צומח במחזוריות כך שהתספורות של הכלב הן לגמרי תקופתיות.

איך תדעו שהגיע הזמן לספר את הכלב?

ישנם מספר סימנים המעידים על כך שהכלב כבר ממש זקוק לתספורת. אם למשל הכלב סובל מנשירה מוגזמת או שהוא סובל משיער סבוך התספורת בהחלט עשויה לפתור את הבעיות הללו. כך גם במצבים בהם השיער של הכלב חוסם את שדה הראייה שלו או סתם כך גורם לו לאי נוחות, הרי שבהחלט ברור כי הגיע הזמן לתספורת. בכל מקרה חשוב לשים לב לכל גירוי בעור, לכתמים או שריטות מוגזמות, כאשר אלו עשויים להצביע על הצורך בתספורת כדי לשפר את איכות חייו של הכלב באופן כללי ולמנוע בעיות עור.

הזמן הנכון לתספורת של הכלב

הזמן הנכון לתספורת הכלב תלוי בגורמים שונים. קחו בחשבון את תנאי מזג האוויר, שכן שיער ארוך יותר עלול לגרום להתחממות יתר במהלך חודשי הקיץ החמים. מצד שני, בעונות קרות   יותר, השיער הארוך יכול לספק מעין שכבת בידוד נוספת. בנוסף, יש לקחת בחשבון את הבריאות הכללית ורמות הסטרס של הכלב. אם הכלב חווה רמות גבוהות של חרדה, כדאי לחכות לזמן בו הוא יהיה רגוע יותר.

טיפים להצלחת התספורת של הכלב

אם החלטתם ללכת על תספורת בבית, חשוב שתשימו לב ותיצמדו לטיפים הבאים וזאת כדי להבטיח את שלומו ונוחותו של הכלב. יש לבחור בכלי טיפוח מתאימים, כמו מספריים מתאימים לחיות מחמד ושאר אביזרים ידידותיים לכלב. חשוב לקחת את הזמן ולהיות סבלנים, היות וכלבים עשויים להיכנס לחרדה במהלך התספורת. מומלץ להכין פינוקים בקרבת מקום כדי לתגמל את הכלב על התנהגות טובה.

אין כמו תספורת כלבים מקצועית

אז נכון שאפשר בהחלט לטפח את חיות המחמד בבית, עם זאת פנייה אל אנשי מקצוע מומחים לצורך טיפוח כלבים מציעה הרבה יותר יתרונות. לספרים מקצועיים יש את הכישורים והניסיון הדרושים לטיפול בגזעים השונים של הכלבים כמו גם בסוגי הפרווה השונים. הם יכולים גם לספק ייעוץ מומחה לגבי התספורת המתאימה לכלב ולהבטיח שתהליך הטיפוח ייעשה ללא מתח מיותר מצד הכלב. לספר המקצועי יש גם גישה לציוד מיוחד, שהם לא תמיד זמינים בבית.

אז חפשו ספר כלבים בעיר שלכם כדי שהכלב שלכם יהיה מטופח ומאושר!

רוצים להיות מעודכנים ?

קבלו עדכונים ותלמדו ממקצוענים

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך

כללי

סוגי מיטות לכלבים

פוסט זה בבלוג מתעמק בעולם המגוון של מיטות כלבים, ומספק חקירה מעמיקה של הסוגים השונים הזמינים, כולל מיטות אורטופדיות, בולסטרים ומיטות מערות. התכונות והיתרונות הייחודיים